اکوموزه و اصالت حیات اجتماعی
نویسنده
چکیده مقاله:
با اینکه سابقه «اکوموزه» در ایران به حدود 7 سال پیش (1382) باز میگردد؛ اما همچنان از اکوموزهها تعابیری اشتباه چون موزههای فضای باز 1 ارائه میشود که ریشه در عدم شناخت این نوع موزهها دارد. در این مقاله سعی شده است موزههایی که در نگاه اول به نظر مشابه میآیند ولی از حیث عملکرد، حیات، هدف و دستاوردها متفاوت هستند، بررسی شوند. بخش اول به تعریف اکوموزه و بخش دوم به جایگاه آن در ایران میپردازد و در نهایت پیشنهاداتی برای آینده ارائه خواهد شد.
منابع مشابه
چرخهی حیات نوآوریهای اجتماعی
در سراسر جهان، میلیونها کارآفرین اجتماعی وجود دارند که با نوآوریهای اجتماعی بالقوه شناخته میشوند. نگاهی دقیق به موانع اصلی پیش روی نوآوران اجتماعی و مهارتهای رهبری لازم برای غلبه بر این موانع در ارتقای حوزهی نوآوری اجتماعی نقش مهمی دارد. هدف این مقاله آن است که از طریق کاوش دقیق چرخهی حیات نوآوری اجتماعی، ایفای چنین نقشی را پیشنهاد کند. در این پژوهش، ابتدا با روش تحلیل مضمون و پس از مرور ...
متن کاملجامعه شناسی و اصالت عمل اجتماعی
مدعای اصلی من در این گفتار، این است که: اصالت جامعه و اصالت فرد، هر دو در جامعه شناسی بی معناست، و نظریه سوم این است که آن چیزی که اصالت دارد، «عمل اجتماعی» است. در جامعه شناسی همین مسأله سوم مطرح است. این مطلب در مباحثی که در ربع آخر قرن نوزدهم پدید آمد، رایج شد. برای اینکه همزبان بشویم، شاید بعضی از مطالب نیاز به توضیح داشته باشد.
متن کاملتجدید حیات در بافتهای تاریخی از طریق راهبرد اصالت بخشی (نمونه موردی بافت تاریخی شیراز)
در طول چند دهه اخیر بافتهای پرارزشی که میراث فرهنگی این جامعه کهن در آن نهفته است تحرک و نشاط گذشته خود را از دست دادهاند و محیط نامناسب و کمرونقی را برای ساکنان خود به وجود آوردهاند. پس از تجربههای ناموفق، مداخلههای نسنجیده و بهای گزافی که برای آنها داده شده، اینک شرایطی فراهم آمده تا به وسیله پارادایمهای جدیدی از جمله پایداری اجتماعی، تغییراتی در برنامههای موجود پدیدار گردد. از آنجا...
متن کاملعلم عروض میان اصالت و عدم اصالت
واقعیت تاریخی گواه آن است که علم عروض همانند علم نحو زاییدة تمدن اسلامی است، و مبدع این علم، خلیل بن احمد فراهیدی است که کتابی در این باره نوشت و علم عروض به دستان توانای وی تکامل یافت که این امر حاکی از استعداد و نبوغ او دارد. اما به خاطر عواملی چند، که زیر آمده است، گروهی از پژوهشگران به اصالت علم عروض تردید کزدهاند: 1- ظهور علم عروض به یکباره و تکامل یافته به دست خلیل بن احمد فراهیدی چرا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 2 شماره 7
صفحات 58- 61
تاریخ انتشار 2010-06-01
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023